خرید شال ايازي: اول تکميل مترو، بعد مونوريل

محمد‌هادي ايازي در جمع خبرنگاران گفت: تهران به مونوريل نياز دارد، اما اول بايد شبکه مترو کامل شود.
به گزارش برنا، ايازي با بيان اين مطلب خاطرنشان کرد: اين خطوط در نقاطي احداث مي‌شوند که طرح جامع پيش‌بيني شده است.
سخنگوي شهردار تهران در اين نشست با مثبت ارزيابي کردن سفر شهردار تهران به ژاپن و ديدار با مقامات اين کشور، گفت: شهردار تهران فردا براي شرکت در کنفرانس مترو پليس عازم سيدني خواهد شد و ضمن سخنراني وي در مجمع عمومي اين کنفرانس، معاونان شهرداري نيز در پنل‌هاي جنبي آن صحبت خواهند کرد.
وي با اشاره به آغاز به کار هفتاد دفتر خدمات الکترونيک در سطح شهر تهران، افزود: اين دفاتر پاسخگوي شهرونداني هستند که براي همه کارهاي شهرسازي تاکنون به مناطق مي‌‌رفتند و اين كار، نشان دهنده آن است که بخش عمده اي از اقدامات شهرداري به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.
ايازي با بيان اين که طرح سنجش عدالت در شهر در محورهاي شش گانه در حال اجراست، اظهار کرد: به جز دو موضوع تغذيه و محيط فيزيکي شهر، ديگر محورها به پايان رسيده است و 22 هزار پرسش نامه در اين مورد تهيه شده و اميدواريم از خروجي اين طرح که با همکاري دفتر مطالعات بهداشت جهاتي، نمايندگي سازمان بهداشت جهاني در ايران و يونيسف و با نظارت سازمان بهداشت جهاني انجام مي‌شود، در برنامه‌ريزي شهري استفاده شود.وي در ادامه خاطرنشان کرد: جمع‌آوري آب‌هاي سطحي در قالب يازده پروژه و به طول 8/17 کيلومتر به اتمام رسيده است و هفته آينده افتتاح خواهد شد.
ايازي افزود: تقاطع‌هاي غير همسطح آيت‌الله کاشاني با شهيد باکري و همچنين تقاطع غير همسطح شهيد آبشناسان با شهيد باکري نيز در دو هفته آينده افتتاح مي‌شود.به گفته وي، مرکز بازيافت کهريزک که اين هفته به دليل حجم بالاي برنامه‌ها افتتاح نشد، ششم آبان ماه افتتاح مي‌شود و هم اکنون اين مجموعه که قابليت بازيافت هفت هزار تن زباله در روز را داد به بهره برداري رسيده و فقط افتتاح نمادين آن در اين روز انجام خواهد شد.
ايازي در ادامه در مورد مشکلات خطوط اتوبوسراني «بي.آر.تي» گفت: بايد براي خطوط «بي.آر.تي» تقاطع‌هاي غير همسطح ايجاد شود و اين از مشکلاتي است که بايد برطرف شود، اما با اين وجود خط «بي.آر.تي» از ميدان آزادي تا سه راه افسريه با 17 کيلومتر، روزانه دويست هزار نفر مسافر جا به جا مي‌کند و خوشبختانه شهروندان از اين خطوط راضي هستند و البته بايد مشکلات آن هم برطرف شود.
وي با بيان اين که براي حل مشکل حمل و نقل عمومي بايد همه دست‌اندرکاران دولتي و غير دولتي همکاري کنند، گفت: در افق چشم انداز 1404 طرح جامع تهران، حمل و نقل عمومي شهر بايد تهران بايد مترو از سهم 5/5 درصدي به 30 درصد ارتقا يابد، سهم اتوبوسراني از 17 درصد به 20 درصد افزايش و تاکسيراني نيز بايد از 5/21 درصد، به 20 درصد کاهش يابد، ضمن اين که سهم بخش خصوصي 25 درصد است و در 25 سال گذشته نيز فقط پنجاه کيلومتر مترو احداث کرده‌ايم و بايد طبق افق برنامه سالي 5/22 کيلومتر مترو احداث شود و عقب ماندگي در اين زمينه زياد است.
ايازي با بيان اين که از 7300 اتوبوس تهران، فقط 6000 اتوبوس قادر به خدمات رساني هستند، خاطر نشان کرد: در صورتي که مديريت شهري، مجلس و دولت دست به دست هم دهند، اين مشکلات قابل حل است.مشاور عالي شهردار تهران در ادامه در مورد اخذ ماليت از خانه‌هاي خالي، گفت: خانه‌هاي خالي تهران با همکاري ساير دستگاه‌ها شناسايي شده‌اند اما گرفتن ماليت از آن‌ها بر عهده مراجع قانونگذار است و شهرداري راسا نمي‌تواند در اين مورد اقدام کند.
مشاور عالي شهردار تهران در ادامه راه برون‌رفت از ترافيک تهران را توسعه زير ساخت‌هاي حمل و نقل عمومي دانست و افزود: اين کار در همه کشورها بر عهده دولت است و در بازديدي که شهردار تهران از خط حمل و نقل توکيو داشت و اين که توکيو 15 کيلومتر مونوريل و 300 کيلومتر مترو دارد.
مشاور عالي شهردار تهران در مورد تخلف رانندگان تاکسي نيز گفت: تاکنون 28 جلسه کميته انضباطي در اين مورد انجام شده، 599 پرونده مطرح و تعداد چشمگيري از رانندگان خلع يد شده‌اند و شهروندان در صورت مشاهده مي‌توانند تخلفات را اعلام کنند.
وي در ادامه درباره شماره کردن اتوبوس‌هاي «بي.آر.تي» نيز گفت: مذکرات با نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي انجام شده است و اول اشکال گرفتند که اين اتوبوس‌ها ديزلي هستند، اما بعد از آن که مشخص شد که اتوبوس‌هاي دولت نيز ديزلي هستند، قرار شد تا اين اشکال برطرف شود.
ايازي در ادامه درباره جمع‌آوري لکه‌هاي جمعيتي در تهران مانند دره مهران و خاک سفيد گفت: اين لکه‌هاي جمعيتي به دليل مسائل خاص ناهنجاري‌هاي زيادي دارند و در دره مهران نيز با وجود آن که افراد مالکيت خانه‌ها را نداشتند، براي اين که حقي از آن‌ها ضايع نشود، صحبت کرديم و مساعدت‌هاي مالي نيز شد تا آن‌ها در جاي ديگري استقرار يابند و اين فضاها به فضاي سبز و مراکز فرهنگي تبديل شوند و لکه‌هاي جمعيتي ديگر نيز شناسايي شده‌اند و اميدواريم اين کار براي آنها هم انجام شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خرید